داستان بی‌پاسخ تنبیه یک دانش‌آموز

داستان بی‌پاسخ تنبیه یک دانش‌آموز


نزدیک به دو هفته است که خبر تنبیه بدنی دانش‌آموز همدانی توسط دبیر در مدرسه شهید اصیلی همدان در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده و آموزش و پرورش نیز اعلام کرده که موضوع را هرچه سریع‌تر از طریق مراجع قانونی پیگیری می‌کند و نتیجه آن اعلام می‌شود و تا اعلام نتیجه خبری مبنی بر اینکه «یکی از دبیران این مدرسه به علت عدم توجه سه تن از دانش آموزان به درس، آنها را به طور موقت به بیرون از کلاس هدایت می‌کند و البته به خاطر این‌که از درس استفاده کنند، پس از دقایقی آنها را به کلاس دعوت می‌کند که دو دانش‌آموز وارد کلاس می‌شوند اما یکی از آنها امتناع می‌کند و در نتیجه دبیر دست این دانش‌آموز را گرفته و به کلاس می‌آورد که در این حین دانش‌آموز به زمین می‌خورد و انگشت شست او آسیب می‌بیند.» در سایت آموزش و پرورش همدان منتشر شده اما از سوی خانواده دانش‌آموز تکذیب شد و به گفته آنها، علت آسیب دیدگی دستش، ضربه پای معلم به دست این دانش‌آموز است.

این‌که چگونه تنبیه بدنی این دانش‌آموز اتفاق افتاده و ماجرا از چه قرار بوده، بحثی است و این‌که آموزش و پرورش اطلاع رسانی شفاف و پیگیری مسائلی از این قبیل را به تعویق انداخته و یا هیچ موضع خاصی اعلام نمی‌کند، بحث دیگری است که البته ممکن است زمینه‌ساز شایعه شود.

این موضوع در حالی است که آذرماه نیز اتفاقی مشابه در یکی دیگر از مدارس همدان اتفاق افتاد و باز هم آموزش و پرورش اعلام کرد که با جدیت پیگیر داستان می‌شود اما با گذشت دو ماه از ماجرا هیچیک از مدیران آموزش و پرورش حاضر به پاسخگویی نیستند.

در جریان پرونده اخیر ادعا شد که مسئولان مدرسه به قصد حل و فصل آرام موضوع، به خانواده این دانش‌آموز پیشنهاد دادند چکی را از مدرسه قبول کند که البته این امر نیازمند بررسی از سوی مسئولان است.

پس از خبر اخیر، خبرنگار ایسنا در برنامه‌ها و جلسات مختلف قصد مصاحبه با مسئولان و مدیرکل آموزش و پرورش استان را داشت اما تاکنون موفق نشده؛ امروز نیز در حاشیه برنامه “گرامیداشت دهه فجر و گلبانگ انقلاب اسلامی” خبرنگار ایسنا قصد مصاحبه با مدیرکل آموزش و پرورش را داشت که متأسفانه باز هم بی‌نتیجه بود.

4242

منبع: خبر آنلاین گروه دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *