رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه

رشد ۱۲ درصدی تولید فولاد خام و ۴۵ درصدی فروش فولاد مبارکه


به گزارش خبرآنلاین استان اصفهان، کارکنان بلندهمت شرکت فولاد مبارکه و مجتمع فولاد سبا در سال حمایت از کالای ایرانی علی‌رغم همۀ محدودیت‌ها و تحریم‌ها از ابتدای فروردین‌ماه تا پایان آبان‌ماه Û±Û³Û¹Û· با تولید پنج Ù…یلیون و Û³Û´Û° هزار تن فولاد خام و Û±Û².Û· درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل، افتخاری دیگر آفریدند.

مدیرعامل فولاد مبارکه ضمن تأیید این خبر گفت: در هشت ماهه سال Û±Û³Û¹Û· کارکنان شرکت فولاد مبارکه با رکوردشکنی‌های پی‌درپی موفق شدند با  پنج درصد رشد نسبت‌به مدت مشابه سال قبل  چهار میلیون و ÛµÛ°Û° هزار تن فولاد خام تولید کنند.

حمیدرضا عظیمیان با اشاره به رشد ۸۶ درصدی تولید در مجتمع فولاد سبا گفت: در بازۀ زمانی مذکور تلاشگران این مجتمع ۸۳۹ هزار تن فولاد خام تولید کردند.

وی در ادامه افزود: در شرکت فولاد هرمزگان نیز از ابتدای سال جاری تا پایان آبان‌ماه ۹۷۶ هزار تن فولاد خام به دست توانمند کارکنان این شرکت تولید شد که رشد هفت درصدی داشت.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: از این دستاورد ارزشمند در هشت‌ماهۀ منتهی به آبان سال جاری چهار میلیون و ۵۶۴ هزار تن ورق گرم در گروه فولاد مبارکه تولید شده است و از این میزان سهم خط نورد گرم فولاد مبارکه ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار تن و سهم مجتمع فولاد سبا ۷۸۵ هزار تن بوده است.

وی میزان تولید گروه فولاد مبارکه (شرکت فولاد مبارکه، فولاد هرمزگان و مجتمع فولاد سبا) در سال ۱۳۹۶ را هشت میلیون و ۶۰۰ هزار تن اعلام کرد و گفت: برنامۀ گروه فولاد مبارکه در سال ۱۳۹۷ تولید ۹ میلیون و ۴۰۰ هزار تن فولاد خام است که با در نظر گرفتن نتایج عملکرد درخشان کارکنان از ابتدای سال جاری تاکنون، به‌یقین به این هدف مهم دست خواهیم یافت.

مدیرعامل فولاد مبارکه در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که میزان فروش فولاد مبارکه در هشت‌ماهۀ سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۴۵ درصدی داشته است، گفت: این شرکت در مدت مذکور از فروش محصولات خود ۱۳ هزار و ۹۲۱ میلیارد تومان درآمد کسب کرد؛ همچنین در آبان‌ماه میزان فروش فولاد مبارکه به دو هزار و ۷۱۹ میلیارد تومان رسیده است.

عظیمیان در خاتمۀ سخنان خود با تأکید بر این‌که تأمین نیاز بازارهای داخلی از اولویت‌های اصلی فولاد مبارکه است، تصریح کرد: در سال جاری نیز این شرکت ابتدا بازارهای داخلی را تأمین کرده و پس از آن با رویکرد حفظ بازارهای صادراتی، بخشی از محصولات خود را به بازارهای جهانی اختصاص داده است.

46

منبع: خبر آنلاین گروه دانش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *